ربات ها و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو – قسمت سوم

اگر پیگیر مطالب مهندیس باشید، حتما قسمتهای اول و دوم این مقاله را مطالعه کرده اید. در قسمتهای قبلی چگونگی محدود سازی دسترسی ربات موتورهای جستجو برای بخشی از سایت و یا یک صفحه خاص توضیح داده شد. در این قسمت با نحوه محدود سازی سرکشی ربات ها برای یک لینک خاص آشنا می شویم.

ویژگی لینک Nofollow چیست؟ آیا همان برچسب متای Nofollow هست؟

افراد بسیاری با این سوال دچار اشتباه می شوند چرا که معتقد هستند تنها یک برچسب Nofollow وجود دارد. در صورتی که برچسب Nofollow دو کاربرد شبیه به هم ولی در محلهای مختلف دارد:

یک – برچسب متای Nofollow

دو – ویژگی  لینک Nofollow

همانطور که قبلا نیز اشاره شده است برچسب متای Nofollow برای راهنمایی موتورهای جستجو برای یک صفحه و تمامی لینک های موجود در آن صفحه بکار برده می شود.

ولی ویژگی  لینک Nofollow با افزوده شدن عبارت rel=”nofollow” به عنوان یکی از ویژگی های لینک استفاده می شود. این ویژگی ربات موتور جستجو را راهنمایی می کند تا یک لینک خاص رهگیری نشود. با یک مثال غیرفنی به اهمیت استفاده از چنین ویژگی پی می بریم. فرض کنید  یک صفحه وب سایت یا وبلاگ مانند سطلی پر از آب و لینک های آن صفحه مانند سوراخ هایی در سطل بوده و رتبه موتورهای جستجو به یک صفحه همانند آبی که در داخل سطل ریخته می شود، باشد. هر چقدر تعداد سوراخ ها بیشتر باشد آب سطل کمتر و در نتیجه رتبه داده شده نیز کمتر خواهد بود.

nofollow link attribute

حال باید تشخیص دهیم که کدام یک از سوراخها باید گرفته شود! نکات زیر کمک می کند تا بتوانید سوراخهایی که گرفته شوند را تشخیص دهید.

1. استفاده از ویژگی لینک Nofollow برای اسپانسرها و تبلیغات ها
حامیان و تبلیغات ها ممکن است همیشه با موضوع یک صفحه مرتبط نباشد. پس بهتر است که برای لینک آنها از ویژگی Nofollow استفاده کنیم.

2. استفاده از ویژگی لینک Nofollow در نظرات
لینک های مربوط به قسمت نظرات اهمیت مهمی در رتبه دهی به یک صفحه دارد، چرا که ممکن است لینک های داده شده به موضوع فعالیت وب سایت مرتبط نباشد

3. استفاده از ویژگی لینک Nofollow در لینک به سایت هایی که با فعالیت وبلاگ و یا سایت مرتبط نیست
هنگام لینک دادن به سایت های دیگر محتوای آنرا کنترل کنید تا در صورت مرتبط نبودن با فعالیت شما از ویژگی Nofollow در برچسب لینک استفاده نمایید.

4. استفاده از ویژگی لینک Nofollow برای لینک هایی که قابل رهگیری نیستند
برای لینک دادن به صفحاتی را که برای رهگیری به رمز عبور نیاز دارند، از ویژگی  Nofollow استفاده کنید.
این آخرین قسمت از سری مطالب آموزشی در مورد تاثیر ربات ها در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بود.

اگر شما هم علاقمند به افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو هستید!؟ مشترک مهندیس شوید تا مطالب بعدی در باره این موضوع را از دست ندهید. برای اشتراک از طریق ایمیل به اینجا رفته و آدرس ایمیلتان را وارد کنید و یا در فیدخوانتان فید مهندیس را اضافه کنید. اگر نمی دانید فید چیست اینجا کلیک کنید.

Vote on iDevCenter

Advertisements

5 پاسخ به “ربات ها و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو – قسمت سوم

  1. فرض کنیم من با سایتی تبادل لینک کردم تا رتبه ی گوگل من افزایش یابد,
    اگر وی از این ویژگی لینک استفاده کند امتیازی برای سایت من ندارد؟؟

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s